عکس | آیفون 15 چقدر گران‌تر می‌شود؟ چند دلار، چند تومان؟

در حال حاضر، قیمت آیفون ۱۴ پرو از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود، اما با درنظرگرفتن گزارش اخیر، قیمت آیفون ۱۵ پرو ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار بیشتر خواهد بود و از ۱۱۰۰ یا ۱۲۰۰ دلار شروع‌ می‌شود. با این اوصاف، کسانی که به بزرگترین و پیشرفته‌ترین مدل سری آتی یعنی آیفون ۱۵ پرو مکس علاقه دارند، باید حتی هزینه بیشتری بپردازند.
عکس | آیفون 15 چقدر گران‌تر می‌شود؟ چند دلار، چند تومان؟
کد خبر : ۲۳۳۴۵

گزارش جدیدی از نشریه چینی Economic Daily News نشان می‌دهد که کل خط تولید ممکن است شاهد افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۰ درصدی باشد. این بدان معناست که قیمت گوشی آیفون ۱۵ استاندارد ممکن است از ۸۹۹ دلار شروع شود که ۱۰۰ دلار بیشتر از قیمت اولیه آیفون ۱۴ فعلی با قیمت ۷۹۹ دلار است. در حال حاضر، قیمت آیفون ۱۴ پرو از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود، اما با درنظرگرفتن گزارش اخیر، قیمت آیفون ۱۵ پرو ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار بیشتر خواهد بود و از ۱۱۰۰ یا ۱۲۰۰ دلار شروع‌ می‌شود.

آیفون۱۵ نزدیک به ۲۰۰دلار گران‌تر می‌شود!

با این اوصاف، کسانی که به بزرگترین و پیشرفته‌ترین مدل سری آتی یعنی آیفون ۱۵ پرو مکس علاقه دارند، باید حتی هزینه بیشتری بپردازند. چنین افزایش قیمتی، به این معنی است که قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس از ۱۳۰۰ دلار شروع می‌شود شود و برای نسخه ۱ ترابایتی آن به ۱۸۰۰ دلار می‌رسد. این امر می‌تواند آیفون ۱۵ پرو مکس را به گران‌ترین آیفون تاریخ و یکی از گران‌ترین گوشی‌های غیرتاشو موجود در بازار تبدیل کند. به عنوان مثال، قیمت سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ از ۱۸۰۰ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی شروع می‌شود و قیمت قوی‌ترین مدل آن ۲۱۵۹ دلار است.

 

به نظر می‌رسد که افزایش قیمت اولیه به‌دنبال افزایش هزینه‌های تولید و همچنین تورم اتفاق می‌افتد. معمولاً اپل محصولاتش را با ضرر نمی‌فروشد؛ بنابراین این مشتریان هستند که درگیر افزایش هزینه‌های تولید خواهند شد.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر